mandag 14. juli 2008

Kastet ut av hotellet av halvlederindustrien


Jeg hadde sett fram til en ferietur helt uten elektronikk, halvledere og transistorer. Etter å ha vært på messer på forskjellige steder i jobbsammenheng kjenner jeg mange kollegaer i halvlederindustrien. Uten at vi visste det så var det en stor messe bare to kvartaler unna hotellet. Utstillingen begynner idag og alle hotellrom var derfor bortbestillt. Dermed var det ingen annen utvei enn å pakke sammen sakene å kjøre videre. Jeg forsøkte på alle måter å få beholde rommet, men nå er alt bortbestillt i området. Mine ellers så hyggelige kollegaer har altså drevet hele min familie ut fra hotellet og nærmest ut på gaten hvor de hjemløse går omkring uten noe sted å bo. Dette skal de få høre. Det blir neppe kaffe og wienerbrød på semiconductor-leverandørene når de kommer på besøk på jobben etter dette. Nå har jeg erklært hele industrien krig. :-)


Heldigvis ordnet det seg ut over kvelden. Etter å ha blitt avvist på en rekke hoteller er vi nå inne på et motell like ved flystripen og motorveien. Det er til og med svømmebasseng her og en amerikaner jeg snakket med, dvs skrek med siden det er umulig å høre noe som helst her, fortalte meg litt om det amerikanske helsevesenet. Men best av alt er at vår eldste sønn nå har kommet over. Det var virkelig trivelig. Som de sier på Robinson og Big Brother: Det var deilig å få inn litt nytt blod inn i gruppa. Vi lever jo veldig tett på hverandre i bil og på hotell.

Ingen kommentarer: